Mint minden weboldal, a budapestautoszalon.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen része, amikor az oldalunkon jár. Az “Elfogadom” gomb lenyomásával hozzájárulását adja, hogy elfogadja őket. További tájékoztatásért olvassa el Adatvédelmi Tájékozatónkat.

Hír

Lancer Evo helyett ilyen predátorarcú terepjáróval készül a Mitsubishi

Háromszáz lóerős, összkerékhajtású sportszedán helyett elektromos szabadidőautót mutat be a japán márka a Tokiói Autószalonon, felvillantva a (sanyarú) jövőt.

Régóta rebesgetik, hogy a Mitsubishi legendás sportszedánja, a raliversenyekről utcára küldött Lancer Evolution a tizedik generáció után utód nélkül marad, vagy legalábbis nem abban a formában újul meg, ahogy most ismerjük. Biztosat még nem lehet mondani a típus jövőjét illetően, de az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások szorításában már dízel-hibrid hajtásláncról is felröppentek a hírek. Akit ez a hír sokkhatásként ér, annak mindenképpen érdemes elmorzsolnia egy könnycseppet a héten bemutatott, amerikai belpiacos Evo X Final Edition fényképe felett, utána pedig lejjebb görgetni, hogy mi vár ránk a jövőben a Mitsubishi szerint.

Ha kigyönyörködtük magunkat a 307 lóerős turbómotorral szerelt sportszedán látványában, következhet a Mitsubishi újdonsága, amit az október végi Tokiói Autószalonon mutatnak be. Az eX névre keresztelt tanulmányautó kompakt crossovert takar, amely a meglehetősen extrém kinézet mellé elektromos hajtásláncot kapott. A részletes műszaki adatokra még várni kell ugyan, annyit viszont elárultak a japánok, hogy a stíluselemei visszaköszönnek majd a jövőbeni modelleken.

Itt nyilván nem a hátrafelé nyíló hátsó ajtókra és a hetyke visszapillantó tükörre kell gondolni, hanem a hűtőmaszkra, a LED-es fényszórókra, a lebegő tetőre és a kéttónusú hátsó lökhárítóra. A formai megoldások mellett természetesen a hajtáslánc is a jövőt idézi, illetve az autóban debütáló biztonsági rendszerek, valamint a robotpilóta-üzemmód.

Ezeket szerencsére szintén később fogják részletezni, így nincs is más hátra, mint hátulról és belülről is megcsodálni a mindössze 1600 darabosra tervezett Evo Final Editiont, amit búcsúzásként szánnak a tengerentúli vevőknek. Robotpilóta helyett Eibach rugókkal, Bilstein gátlókkal és Brembo fékekkel, valamint az imádnivaló vasalódeszkával a csomagtartón.

 

Vissza